Tuesday, June 1, 2010

Went to Cameron...

Perancangan awal, Seorang sahabat nak ikut tapi tak jadi, kenduri malam Jumaat di rumah seorang kawan pun tak dapat hadir, jadi terus menuju ke Kuala Lumpur agar perjalanan esoknya ke Tanah Tinggi Cameron lebih singkat.

Petang Jumaat tu, tiba-tiba Zaujah dapat mesej, bertanya kami di mana, mungkin sahabat yang nak ikut tu dah dapat kelonggaran untuk turut sama ke sana.Rupanya programnya telah selesai awal, petang Jumaat tu juga jadi, boleh la ikut ke Tanah Tinggi Cameron untuk menghadiri satu majlis -  Perkahwinan "Insyirah"

Maka terpaksalah sahabat tadi bertolak dari Melaka sendirian, digagahkan juga walau dalam tak berani sebab tak pernah berjalan seorang diri. Hairan gak sebenarnya, sebab belajar jauh nun di Utara dan keluarga nun di Selatan...konpius pun ada hehehehee...

Jemputan yang tamat jam 4.00 Petang hari Sabtu tu masih menunggu kehadiran kami kerana terperangkap dalam kesesakan di Brinchang, maklumlah hari minggu di atas tu, tambahan pula dengan cuti pada hari Jumaat bagi sesetengah negeri menyesakkan lagi perjalanan, hampir 20 minit bagi setiap 1 km.


Tibalah kami pada lebih kurang jam 3.30 petang tu ke majlis disambut oleh ahli keluarga pengantin, Nyaris-nyaris kena kemas dewan hehehehe...

 Setelah selesai majlis, terus ke Hotel untuk daftar masuk, selepas tu tak terus keluar sebab dah agak lewat, bimbang pulak yang kecik tu nanti meragam. Waktu-waktu senja ni macam-macam ada apatah lagi tempat baru sampai dah kawasan hutan belantara. jadi tangguhkan dulu selepas maghrib.


Tak sempat nak berjalan jauh, anak2 minta didokong. huhuhuhu habis batal nak merayau jauh2 kat pasar malam Brinchang. Patah balik dan keluar seorang je beli apa-apa yang boleh dapat di atas takde di bawah..huhuhu tak borong la jugak ...

Keesokan hari , jemput sahabat di Tanah Rata, dan beli sedikit cenderahati, sebelum pulang.

Kami bertolak jam 1.30 agaknya, menyusuri Tanah Rata ke Tapah, sebab naik melalui Simpang Pulai. Singgah di Tanah Tumpah Darah untuk beri sedikit kepada keluarga di Kuala Lumpur, dan bertolak ke Melaka selepas Isyak. Sampai di Rumah jam dah pukul 11.15 malam.

Semoga pengantin Bahagia Hingga ke Syurga....

No comments:

Post a Comment